środa, 24 marca 2021

Mozaikowy sernik na zimno z musem truskawkowym


Mój Synek skończył sześć miesięcy, w sklepach pojawiły się pierwsze truskawki. Trzeba było zatem przygotować coś smacznego. Padło na sernik na zimno z musem truskawkowym. Kiedyś już go robiłam i bardzo mi smakował. Używałam jednak zwykłego mielonego sera. Tym razem użyłam mascarpone. Sernik wyszedł cudowny! Rozpływał się w ustach i został zjedzony od razu!

Składniki na okrągłą formę o średnicy 18 cm:
  • 250 g sera mascarpone 
  • 160 ml śmietany kremówki 
  • 4 łyżeczki cukru 
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 3 płaskie łyżeczki żelatyny
  • 200 g truskawek
  • okrągłe biszkopty na spód
Przygotowanie:
  1. Spód formy wykładam biszkoptami.
  2. Truskawki miksuję blenderem na mus.
  3. Galaretkę oraz 1 płaską łyżeczkę żelatyny rozpuszczam w 1 1/3 szklanki wody. 
  4. 2 pozostałe łyżeczki żelatyny rozpuszczam w niewielkiej ilości wody.
  5. Kremówkę ubijam na sztywno, dodaję mascarpone oraz cukier i dokładnie mieszam. Masę dzielę na dwie części. Do jednej dodaję połowę galaretki truskawkowej, a do drugiej połowę rozpuszczonej żelatyny. Pozostałą żelatynę dodaję do musu truskawkowego. Otrzymujemy 4 różne masy, które wylewamy naprzemiennie na biszkopty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz