czwartek, 8 lipca 2021

Babeczki pomarańczowe


Przepis znalazłam w książce z Biedronki: Czas na Grecję. Zamiast alkoholu dodałam więcej soku pomarańczowego z uwagi na dzieci. Nie zrobiłam także syropu gdyż babeczki były dosyć słodkie. Zamiast babki zrobiłam małe babeczki. Ogólnie przepis jest dobry, ale jadłam już lepsze babeczki pomarańczowe. Masa jest smaczna, ale lekko zbita co powoduje, że trzeba trochę ją gryzć. 
 
Składniki na 12 sztuk:
  • 125 ml oliwy z oliwek
  • 170 g cukru
  • 300 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonych gozdzików
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 300 ml soku z pomarańczy
  • 1 łyżeczka startej skórki pomarańczowej
Przygotowanie:
  1. Oliwę miksuję z cukrem.
  2. W osobnej misce mieszam suche składniki. 
  3. Do miski z oliwą i cukrem dodaję naprzemiennie suche składniki i sok pomarańczowy. 
  4. Ciasto przelewam do foremek.
  5. Piekę w nagrzanym do 170 stopni piekarniku 20 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz