wtorek, 2 listopada 2021

Kostka owocowa z jabłkami i śliwkami

Proste i pyszne jednocześnie ciasto, które zrobiłam przypadkiem. Miałam trochę śliwek i prażone jabłka, które chciałam wykorzystać. Ciasto zachwyca kolorami i nie jest zbyt słodkie. 

Składniki na formę o wymiarach 18x18 cm:

masa śliwkowo-truskawkowa:

  • 400 g śliwek bez pestek
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 50 ml wody
masa budyniowa:
  • 500 ml mleka 
  • 1 budyń śmietankowy
  • 2 łyżeczki cukru 
masa jabłkowa:
  • 300 g prażonych jabłek
  • 1 galaretka pomarańczowa 
  • 250 ml gorącej wody 
dodatkowo:
  • herbatniki
Przygotowanie:
  1. Formę wykładam herbatnikami.
  2. Mus: śliwki z wodą wkładam do garnka, kiedy zaczynają się rozpadać dodaję żelatynę i galaretkę w proszku i dokładnie mieszam (ja masę zblendowałam, ale można też zostawić ją w formie mniejszych kawałków); wykładam masę na herbatniki i przykrywam kolejną warstwą herbatników.
  3. 350 ml mleka zagotowuję; do pozostałego mleka wsypuję cukier oraz proszek budyniowy,  wlewam do gotującego się mleka i mieszam; budyń wykładam na herbatniki i przykrywam ostatnią warstwą herbatników.
  4. Galaretkę rozpuszczam w 250 ml wrzącej wody i mieszam z prażonymi jabłkami; wylewam na herbatniki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz