czwartek, 29 października 2020

Sernik z musem marchewkowo-bananowym


Błyskawiczne ciasto na zimno. W dodatku także i zdrowe jeśli użyjemy zrobionego przez siebie soku. 

Składniki na formę o wymiarach 21x21:
na warstwę waniliową:
  • 600 g serka waniliowego ( u mnie 4 serki po 150 g) 
  • 2-3 płaskie łyżeczki żelatyny 
na mus:
  • 600 ml soku marchewkowo - bananowego*
  • 3 płaskie łyżeczki żelatyny 
dodatkowo:
  • czekoladowa posypka 
  • podłużne biszkopty
* można użyć soku Kubuś lub podobnego. Ja użyłam domowego soku marchewkowo - bananowego. W tym przypadku należy dodać trochę soku z cytryny aby mu nie ściemniał.

Przygotowanie
  1. Blachę wykładam biszkoptami.
  2. Warstwa waniliowa: Żelatynę rozpuszczam w niewielkiej ilości wrzącej wody ( około 5-6 łyżek wody). Ilość żelatyny zależy od gęstości serka. Im rzadszy tym więcej musimy jej użyć. Masę wylewam na biszkopty i wkładam do lodówki.
  3. Mus: Żelatynę rozpuszczam w niewielkiej ilości wrzącej wody ( około 5-6 łyżek wody). Ilość żelatyny zależy od gęstości soku ( u mnie był dość gęsty gdyż miałam więcej bananów. Im jednak rzadszy tym więcej musimy jej użyć. Masę wylewam na biszkopty i wkładam do lodówki.
  4. Posypuję posypką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz