niedziela, 5 grudnia 2021

Rolada z kremem z brzoskwiniami


Od dawna zapuszczałam się, aby zrobić roladę biszkoptową. Zwlekałam bo wydawało mi się, że jest ona bardzo trudna. Okazało się, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Rolada wyszła pyszna i z pewnością na stałe u nas zagości. Zrobiłam jednak za dużo kremu i nie mogłam zwinąć rolady. Po ubraniu kilku łyżek wyszło tak jak chciałam :). W składnikach podaję proporcje na krem po ubraniu kilku łyżek. 

Składniki na roladę o długości 30 cm:

biszkopt:

  • 4 jajka
  • 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/3 szklanki mąki

krem:

  • 120 ml śmietany kremówki
  • 200 g mascarpone
  • 2 łyżeczki cukru
  • 150 g brzoskwiń pokrojonych w kostkę
Przygotowanie:
  1. Biszkopt: Białka ubijam na sztywno; pod koniec ubijania dodaję cukier, następnie dodaję żółtka, przesiane mąki z proszkiem do pieczenia, Masę wylewam na wyłożoną papierem blachę o wymiarach 30x20 cm. Piekę w nagrzanym do 165 stopni piekarniku 25 minut. Upieczone ciasto przekładam na ręcznik (papier na górze); zdejmuję papier i zawijam w rulon razem z ręcznikiem
  2. Krem: kremówkę ubijam na sztywno, dodaję cukier i mascarpone oraz kawałki brzoskwiń. 
  3. Biszkopt rozwijam, kładę krem i zwijam ponownie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz