wtorek, 22 października 2019

Babka Tulipan


Do babki Tulipan zapuszczałam się od dawna ale zawsze czegoś mi brakowało. To kisielu wiśniowego nie miałam, to forma nie taka jaką chciałam, to inne ciasto już było już w piekarniku. W końcu się udało.

Z kilku wersji tego przepisu znalezionych w internecie stworzyłam własną wersję. Babka jest smaczna, lekko wilgotna i zachwyca swoim wyglądem.

Składniki:

  • 6 dużych jajek ( białka i żółtka osobno)
  • 1 szklanka cukru*
  • 1 1/2 szklanki mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 cukier waniliowy 
  • 3/4 szklanki oleju 
  • 1 kisiel wiśniowy bez cukru 
  • 1/4 szklanki maku
  • 2 łyżki kakao 
  • odrobina czerwonego barwnika spożywczego ( opcjonalnie)
*jeśli ktoś woli bardziej słodkie ciasta należy dodać 1/3 szklanki więcej lub posypać upieczoną babkę cukrem pudrem.

Przygotowanie:
  1. Białka ubijam na sztywno. Pod koniec ubijania dodaję cukier oraz cukier waniliowy. 
  2. Mąkę przesiewam i mieszam z proszkiem do pieczenia.
  3. Do ubitych białek dodaję naprzemiennie olej i mąkę miksując na wolnych obrotach. 
  4. Masę dzielę na 4 równe części: do pierwszej dodaję 2 żółtka i dokładnie mieszam a następnie wylewam do formy ( ja użyłam formy silikonowej i niczym jej nie smarowałam; w przypadku tradycyjnych form należy je posmarować masłem i posypać bułką tartą); do drugiej części dodaję kakao i dwa żółtka, mieszam do połączenia składników i wylewam na pierwszą warstwę; do trzeciej części dodaję kisiel i pozostałe dwa żółtka ( opcjonalnie także czerwony barwnik jeśli chcemy uzyskać intensywniejszy kolor), mieszam i wylewam na formę kakaową; do ostatniej części dodaję mąki, mieszam i wylewam na warstwę z kisielem.
  5. Piekę w nagrzanym do 170 stopni piekarniku około 45 minut do suchego patyczka. Czas pieczenia w dużej mierze zależy od formy w jakiej ją pieczemy. Po 40 minutach najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest już gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz