wtorek, 6 kwietnia 2021

Babka żyrafa


Przepis znalazłam na jednym z blogów (tutaj). Nie dodałam cukru waniliowego, który był w przepisie, dodałam łyżeczkę startej cytryny. Babka jest lekko wilgotna i wygląda niezwykle efektownie. Moja mama stwierdziła, że jest lekko ,,gumowa". Ja natomiast nie wyczułam niczego takiego i z pewnością zrobię ją jeszcze niejeden raz. 

Składniki na formę kominową:

Żółta masa:
  • 5 żółtek
  • 100 g cukru
  • 50 ml mleka
  • 50 ml oleju
  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Biała masa:
  • 5 białek
  • 100 g cukru
  • szczypta soli
  • 50 ml mleka
  • 50 ml oleju
  • 50 g mąki migdałowej
  • 100 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:
  • kakao
  • tłuszcz do formy
  • bułka tarta
Przygotowanie:
  1. Formę smaruję tłuszczem i obsypuję bułką tartą.
  2. Masa żółta: żółtka miksuję z cukrem na puszystą masę, następnie stopniowo i naprzemiennie dodaję mleko i olej, na koniec dodaję przesianą mąkę z proszkiem. 
  3. Masa biała: białka ubijam na sztywno, pod koniec ubijania dodaję cukier, następnie stopniowo i naprzemiennie dodaję mleko i olej, na koniec dodaję przesiane mąki z proszkiem. 
  4. Na dno blachy wykładam połowę warstwy żółtej i posypuję dokładnie kakao, następnie na kakao kładę połowę warstwy białej i kolejną warstwę kakao, dalej pozostałą warstwę żółtą i kakao, na koniec kładę pozostałą warstwę białą. 
  5. Piekę około 50 minut do suchego patyczka w temperaturze 175 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz