niedziela, 28 czerwca 2020

Migdałowe babeczki z czereśniami



Przepis znalazłam w jednym z brytyjskich magazynów i nieco go zmodyfikowałam. Zamiast mleka migdałowego użyłam zwykłego mleka w nieco większej objętości ( w oryginalnym przepisie było 125 ml), zwiększyłam za to ilość olejku migdałowego. 
Ciasto jest dosyć gęste i łatwo je nałożyć do foremek za pomocą większej łyżki - dzięki czemu do robienia babeczek można zaangażować dzieci. 
Babeczki są lekko zbite ale nie suche z wyraznym aromatem migdałowym. Osobiście bardzo mi smakowały i z pewnością zrobię je jeszcze raz. 

Składniki na 12-14 sztuk:
  • 300 g mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 150 g cukru 
  • 2 jajka 
  • 150 ml oleju 
  • 150 ml mleka 
  • 1 1/2 łyżeczki olejku migdałowego 
  • 180 g czereśni 
  • 30 g płatków migdałowych 
Przygotowanie:

  1. Do jednej miski wsypuję: mąkę, sól, proszek do pieczenia oraz cukier i wszystko mieszam.
  2. Do drugiej miski kładę składniki mokre: olej, mleko, olejek migdałowy i wszystko mieszam. 
  3. Składniki mokre dodaję do suchych i mieszam. Na koniec dodaję płatki migdałowe oraz przepołowione i pozbawione pestek czereśnie. Raz jeszcze mieszam i przelewam do foremek na muffinki, które wykładam papilotkami.
  4. Piekę około 20 minut w temperaturze 170 stopni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz