wtorek, 19 listopada 2019

Rolada z mięsa mielonego z serem i kiełbasą


Dzisiaj pomysł na sycący obiad. Mięso mielone w tej potrawie jest niezwykle aromatyczne - nie tylko dzięki przyprawom ale głównie dzięki kiełbasie i serowi. 
Danie znakomicie smakuje z pieczonymi ziemniakami, które można wrzucić do piekarnika w tym samym czasie kiedy pieczemy mięso - dzięki temu zyskujemy czas i od razu cały obiad mamy gotowy.
Wykorzystałam kiełbasę z firmy Morliny:
https://morliny.pl/

Składniki na formę o wymiarach 13x27cm:
  • 1 kg mięsa mielonego 
  • 1 Kiełbasa Morlińska z piersi  z kurczaka
  • 8 plastrów sera żółtego 
  • około 4 łyżek ketchupu 
  • 1 jajko
  • 4 łyżki bułki tartej 
  • 2 płaskie łyżeczki papryki 
  • sól ( około 2 łyżeczek)
  • pieprz ( około 1 łyżeczki)

Przygotowanie:
  1. Do miski wkładam mięso mielone, przyprawy, bułkę tartą oraz wbijam jajko; wszystko dokładnie mieszam.
  2. Wymieszane mięso układam na folii aluminiowej na kształt prostokąta o długości dłuższego boku formy w której będziemy piec roladę. Na mięso kładę plastry sera żółtego, następnie smaruję delikatnie ser ketchupem a na końcu kładę kiełbasę z piersi z kurczaka ( u mnie kiełbasa ma długość formy, w której będzie pieczona rolada).
  3. Delikatnie zwijam mięso w roladę. Ja pomogłam sobie folią aluminiową na której układałam mięso - podniosłam brzeg folii i zaczęłam mięso zwijać w roladę. 
  4. Uformowaną roladę przełożyłam do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Piekę godzinę w temperaturze 170 stopni.   


Kiełbasy Morlińskie sprawdzą się w kuchni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz