wtorek, 17 grudnia 2019

Czekoladowy sernik zebra


Prosty, szybki do zrobienia i rozpływający się w ustach sernik, który swoim wyglądem przypomina paski zebry. 

Składniki na formę o wymiarach 20 x 20 cm:

  • 1 kg białego sera mielonego
  • 2 galaretki krystaliczne
  • 200 g czekolady mlecznej ( ja użyłam czekolady mlecznej o smaku pomarańczowym)
  • 1 łyżeczka kakao ( opcjonalnie, ja dodałam)
  • 2 pełne łyżeczki żelatyny 
  • 60 ml gorącej wody
  • biszkopty lub herbatniki
Przygotowanie:
  1. Dwie galaretki rozpuszczam w 500 ml wody ( 2 szklankach).
  2. Żelatynę rozpuszczam w gorącej wodzie; rozpuszczoną żelatynę przelewam do małego garnuszka i dodaję czekoladę a następnie mieszam na małym ogniu aż się rozpuści. 
  3. Ser dzielę na dwie równe części: do jednej dodaję rozpuszczone galaretki a do drugiej roztopioną czekoladę z żelatyną i kakao ( opcjonalnie); każdą część mieszam do połączenia składników mikserem. Część z galaretką jest rzadsza niż ta z czekoladą. Przed przystąpieniem do następnego etapu włożyłam ją na około 20 minut do lodówki aż masa zaczęłą tęgnąć.
  4. Na dno formy wykładam biszkopty.
  5. Na środek formy wyłożonej biszkoptami wykładam naprzemiennie po 3 łyżki masy z galaretką i masy z czekoladą. Postępuję tak aż do zużycia obu mas. Sernik wkładam do lodówki na kilka godzin. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz