niedziela, 22 grudnia 2019

Keks dojrzewający

Keks dojrzewający jest ciastem, które możemy zrobić nawet na tydzień przed świętami Bożego Narodzenia. Po upieczeniu ciasto zawijamy w szmatkę i odstawiamy na około 3-5 dni. Przez ten czas ciasto przejdzie bakaliami i skruszeje a my zaoszczędzimy trochę czasu na przygotowanie innych potraw. 

Składniki:
  • 250 g mąki 
  • 250 g masła 
  • 200 g cukru 
  • 50 g miodu 
  • 50 ml rumu
  • 4 jajka 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
  • 50 g mielonych migdałów 
  • 450 g bakalii 
Przygotowanie:
  1. Bakalie obtaczam w dwóch łyżkach mąki- dzięki temu nie upadną na dno formy.
  2. Masło miksuję z jajkami ( masa będzie wyglądać na zważoną ale taka ma być). Następnie dodaję cukier, miód oraz rum i ponownie miksuję. Do masy dodaję pozostałą przesianą mąkę z sodą, proszkiem oraz mielonymi migdałami i mieszam ( ja użyłam miksera na wolnych obrotach). Masa przestanie wyglądać na zważoną. 
  3. Do masy dodaję bakalie i dokładnie mieszam łyżką.
  4. Piekę około 60- 90 min do suchego patyczka. Czas w dużej mierze zależy od piekarnika. Ja piekłam z termoobiegiem z dodatkową opcją podpiekania od dołu najpierw w temperaturze 170 stopni a po 30 min zmniejszyłam do temperatury 160 stopni.  Piekłam 70 minut. Następnie wyłączyłam piekarnik i po 5 minutach uchyliłam drzwiczki piekarnika. Po 15 minutach wyjęłam całkowicie z piekarnika. 
  5. Ostudzone ciasto zawinęłam w szmatkę i postawiłam na stół. Po 3 -5 dniach jest gotowe do jedzenia i przesiąknięte smakiem bakalii. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz