czwartek, 26 września 2019

Brownie z czerwonym winem i malinami


Na przepis na brownie z czerwonym winem natrafiłam jakiś czas temu w jednej z gazet w Wielkiej Brytanii. Niestety gazeta mi przepadła, więc trzeba było zrobić własną wersję.
Brownie wychodzi zbite ( ja takie lubię) jeśli jednak ktoś za takim nie przepada może dodać łyżeczkę proszku do pieczenia - wtedy wyjdzie bardziej puszyste i wyższe. 

Składniki na formę 23x23cm:

  • 150 g gorzkiej czekolady (ja użyłam gorzkiej o 70% kakao)
  • 200 g masła 
  • 125 ml czerwonego wina 
  • 180 g cukru ( lub więcej jeśli ktoś woli bardziej słodkie)
  • 2 duże jajka
  • 150 g mąki 
  • 45 g kakao 
  • 150 g malin
  • cukier puder do posypania 
Przygotowanie:
  1. Czekoladę i masło rozpuszczam w miseczce umieszczonej nad garnkiem z gotującą się wodą ( miseczka jednak nie może dotykać gotującej się wody; ja używam do tego małego garnuszka na który kładę szklaną miseczkę)
  2. Kiedy czekolada z masłem rozpuszczą się zdejmuję miskę i dodaję wino, mieszam a następnie dodaję cukier, mąkę, kakao oraz jajka.
  3. Przelewam masę do formy a na wierzch kładę maliny. 
  4. Piekę około 40 minut w temperaturze 170 stopni na środkowej szynie.
  5. Kiedy ostygnie posypuję cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz