poniedziałek, 9 września 2019

Kokosowo-migdałowe ciasteczka z ziemniakami


Te ciasteczka to mój kulinarny eksperyment. Kiedyś czytałam o serniku z ziemniaków i o ziemniaczanych pierniczkach. Ponieważ zostały mi ziemniaki z obiadu postanowiłam tym razem przerobić je na coś słodkiego. Ciasteczka okazały się rewelacyjne! Żadna z osób, które je spróbowały nie wyczuły ziemniaków i nie mogły uwierzyć, że wchodzą one w ich skład. Robi się je bardzo szybko i po upieczeniu pozostają miękkie.

Składniki na 12 sztuk:
  • 125 g ugotowanych ziemniaków 
  • 100 g mąki 
  • 75 - 90 g cukru ( ja dałam 75 g bo preferuję mniej słodkie ciasteczka)
  • 1 łyżeczka miodu 
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka dżemu porzeczkowego (opcjonalnie)
  • 100 g wiórków kokosowych 
  • 30 g zmielonych migdałów 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 40 g gorzkiej czekolady 
  • 4 łyżki mleka
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki ścieram na tarce o dużych oczkach, dodaję jajko, miód, dżem, mąkę, cukier, proszek, migdały oraz wiórki kokosowe, wszystko mieszam i dokładnie wyrabiam ciasto - najlepiej ręcznie (ciasto się lekko klei ale bez problemu można uformować z niego po chwili wyrabiania kulę)
  2. Z ciasta odrywam małe kawałki i formuję z nich kółka ( u mnie wyszło ich 12, każde o średnicy około 6.5 cm). Układam je na blaszce wyłożonej papierem w niewielkich odległościach ( niewiele urosną podczas pieczenia) 
  3. Piekę w nagrzanym do 175 stopni piekarniku 23-25 minut. 
  4. Czekoladę z mlekiem rozpuszczam na niewielkim ogniu i nakładam na środek każdego ciastka.

2 komentarze: