wtorek, 7 września 2021

Babka kakaowo-cytrynowa

Przepis znalazłam na stronie: coffekitchen.blogspot.com Babka jest smaczna i lekko wilgotna. W przepisie pominęłam cukier waniliowy. Zdecydowanie należy skrócić czas pieczenia. Swoją babkę piekłam około 55 minut w temperaturze 170 stopni. Mąkę od razu dzieliłam na dwie części. Dla mnie ten sposób jest wygodniejszy. Przepis smaczny i pewnie jeszcze kiedyś do niego wrócę.  

Składniki na formę kominową:

  • 250 g mąki
  • 250 g miękkiego masła
  • 250 g cukru pudru
  • sok z 1/2 cytryny
  • 4 jajka (osobno białka i żółtka)
  • 4 płaskie łyżki kakao
  • starta skórka z jednej cytryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie: 
  1. Formę smaruję olejem i posypuję bułką tartą.
  2. Przygotowuję dwie miski. Do każdej wsypuję 125 g mąki i łyżeczkę proszku do pieczenia. Do jednej dodaję kakao, a do drugiej skórkę z cytryny. 
  3. Masło ucieram z żółtkami, cukrem i sokiem z cytryny na puszystą masę.
  4. Ubijam białka i dodaję do powyższej masy. 
  5. Masę dzielę na połowę. Do jednej dodaję mąkę z kakao, do drugiej ze skórką z cytryny.
  6. Masę ciemną wylewam do blaszki, a na nią masę jasną. 
  7. Piekę około godziny do suchego patyczka w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz