czwartek, 2 września 2021

Papryki faszerowane kurczakiem i makaronem

Kiedyś papryki faszerowałam tylko mięsem mielonym i ryżem i uwielbiałam. Teraz nie pamiętam kiedy ostatnio je jadłam bo odkryłam inne ciekawe połączenia, które znakomicie nadają się na farsz. Dzisiaj kurczak z makaronem. Całość jest niezwykle miękka i smaczna. Dodatkowo możemy wykorzystać resztki makaronu, które nam zostały z poprzedniego dnia z obiadu. 

Składniki na 4 sztuki:

  • 4 papryki
  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka 
  • 1 mała cebulka
  • 50 ml śmietany kremówki
  • 1 duża szklanka ugotowanego makaronu (u mnie spaghetti; duża szklanka ma u mnie pojemność 350 ml)
  • około 8 łyżek startego żółtego sera
  • kilka łyżek oleju
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie: 

  1. Papryki myję, wycinam gniazda nasienne i gotuję około 20 minut aż będą miękkie.
  2. Kurczaka kroję na kawałki, cebulę kroję w kostkę i podsmażam na patelni. 
  3. Kurczaka mieszam z serem, śmietanką, przyprawami i makaronem, a następnie faszeruję papryki.
  4. Papryki wkładam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 25 minut, aż ich skórka będzie miękka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz