poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Placek ryżowy z warzywami i kurczakiem


Czasem zdarzy mi się ugotować za dużo ryżu a potem zastanawiam się co z nim zrobić. Tak i było tym razem. Chciałam zrobić coś szybkiego, smacznego i coś czego nigdy wcześniej nie próbowałam ani nie robiłam. Wpadłam na pomysł by zrobić placek ryżowy z warzywami. Danie mnie zaskoczyło swoim smakiem i łatwością wykonania. Smakowało rewelacyjnie wyjęte z pieca, jak również pózniej kiedy ostygło. 

Składniki na foremkę o wymiarach 23 x 23 cm:
  • 5 dużych jajek
  • 100 g ryżu
  • mała puszka kukurydzy
  • mała puszka zielonego groszku
  • 1 czerwona papryka
  • 3/4 szklanki żółtego sera +1/2 szklanki do posypania na górę
  • 1 pierś z kurczaka 
  • sól 
  • pieprz 
Przygotowanie:
  1. Ryż dokładnie wypłukuje wodą. Zalewam go 200 ml wody i gotuję na średnim ogniu aż będzie miękki. Co jakiś czas mieszam aby nie przypalił się do dna, kiedy ryż wchłonie całą wodę a nadal jest twardy dodaję więcej wody aby się nie przypalił.
  2. Kurczaka kroję na kawałki i podsmażam na patelni.
  3. Kukurydzę i groszek odcedzam na sitku. 
  4. Paprykę kroję w kostkę.
  5. Do miski wkładam ugotowany ryż, podsmażonego kurczaka, ser, przyprawy, kukurydzę, groszek oraz paprykę. Wbijam jajka i wszystko dokładnie mieszam.
  6. Masę wykładam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez 35 minut. Na 10 minut przed końcem posypuję placek ryżowy żółtym serem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz