niedziela, 11 sierpnia 2019

Sernik trójkolorowy z galaretką

Przeważnie robię sernik z kilograma sera. Tym razem zrobiłam go z połowy porcji a na górę dałam truskawki i maliny, które przykryłam warstwą galaretki krystalicznej. Żeby jeszcze bardziej urozmaicić sernik masę podzieliłam na trzy części - każda z nich ma inny kolor. Dzięki temu sernik jest smaczny i kolorowy. 

Składniki na tortownicę o średnicy 22cm:
na ciasto:
  • 1 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 125 g zimnego masła
  • 1 1/2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 schłodzone małe żółtka
  • szczypta soli
na sernik:
  • 500 g serka z wiaderka lub dwukrotnie mielonego 
  • 3 średnie jajka ( żółtka i białka osobno)
  • 1 budyń waniliowy
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki oleju
  • czerwony barwnik spożywczy
na górę:
  • 1 galaretka krystaliczna
  • około 200 g owoców ( u mnie truskawki i maliny)
Przygotowanie:
  1. Ciasto: Wszystkie składniki wkładam do miski i wyrabiam z nich ciasto. Następnie zawijam w folię spożywczą i wkładam do zamrażalnika na 30 min. Po tym czasie ścieram ciasto na tarce o grubych oczkach na wyłożoną papierem tortownicę o średnicy 22 cm i wkładam do nagrzanego piekarnika na 160 stopni.
  2. W międzyczasie do większej miski wkładam ser.
  3. W drugiej misce ubijam białka na sztywno. Pod koniec ubijania stopniowo dodaję cukier oraz proszek budyniowy. Masę dodaję do sera i mieszam stopniowo dodając żółtka oraz olej. Ja użyłam miksera na małych obrotach.
  4. Masę dzielę na 3 części: do jednej dodaję kakao, do drugiej odrobinę barwnika a do trzeciej nic nie dodaję.
  5. Wyciągam podpieczony spód z piekarnika i wykładam po 1 łyżce z każdego koloru masy robiąc kleksy aż masa się skończy ( uwaga! Kleksów nie mieszam ze sobą bo wtedy nie będą widoczne różne kolory). Górę lekko wygładzam. 
  6. Piekę godzinę w temperaturze 165 stopni. Zostawiam do ostudzenia.
  7. Galaretkę rozpuszczam w 300 ml kiedy zaczyna tęgnąć wylewam na owoce. Owoce mają częściowo wystawać poza galaretkę. Wkładam do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz