sobota, 20 lipca 2019

Chleb z cukinią i parmezanem


Na przepis natrafiłam w książce: One ingredient 4 ways. Transform everyday ingredients into delicious meals. Od razu pomyślałam, że muszę go zrobić zwłaszcza, że połączenie cukinii z parmezanem nie może się nie udać. Zmodyfikowałam przepis i upiekłam chleb, który okazał się fenomenalny!

Składniki:
  • 450 g mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 55 g masła
  • 1 łyżeczka soli
  • 175 ml mleka w temperaturze pokojowej
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1/4 łyżeczka pieprzu
  • 140 g startego parmezanu
  • 225 g startej i odciśniętej cukinii
Przygotowanie:
  1. Mąkę, proszek, masło, tymianek, pieprz i sól mieszam razem. Następnie dodaję parmezan, cukinię, jajka oraz mleko. Wszystko dokładnie mieszam a następnie ugniatam aż powstanie masa, którą da się uformować na bochenek chleba. 
  2. Uformowany bochenek kładę na natłuszczony papier i na górze wykonuję 3 poprzeczne linie nożem.
  3. Piekę około 45 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Chlebek jest pyszny zarówno na zimno jak i na ciepło wyjęty z pieca.  

Warzywa dyniowate 2019

1 komentarz:

  1. Bardzo interesujący i inspirujący przepis, dziękuję za dodanie go do mojej akcji kulinarnej Warzywa dyniowate. Proszę jeszcze, byś zamieściła banerek akcji pod przepisem. Serdecznie pozdrawiam. A.

    OdpowiedzUsuń